QLL Kvantum Nyelvtanulás
Könyvek
E-mail cím:

Antispam: a megadott e-mail címet harmadik személynek nem adjuk ki. A hírlevélről bármikor le lehet iratkozni.


Makara György:
A KVANTUM NYELVTANULÁS FELFEDEZÉSE
QLL Quantum Language Learning

Terjedelem: 172 oldal, Kiadó: Relaxa Kft.

Keménytáblás kötésben, cérna fűzött kivitelben a könyvesbolti ára: 3.490 Ft. Volt nálunk puhatáblás, ragasztókötéses kivitelben is, de az már kifogyott.
A keménytáblás kivitel most 1.750 Ft/kötet áron kapható nálunk a Nyelviskolában, vagy internetes megrendeléssel, amíg a készletünk tart.

A könyv műfaja formabontóan kettős: - népszerű, tudományos összefoglalás is egy több évtizedes kutatás-fejlesztésről, egy felfedezésről, és a rájuk épülő nyelvoktatási rendszerről. Másfelől memoár a szerzőnek a nyelvoktatásban eltöltött 30 évéről, a módszer kialakulásáról, alkalmazásának sikeréről, néhány kudarcáról.

Jó hir: nem kell se nyelvtant tanítani, tanulni, se szavakat és nyelvlecke szövegeket bebiflázni Makara György módszerében. És annak, aki még nem tud, nem beszélni, hanem először érteni kell az idegen nyelven. A beszéd ráér, amikor már az elemi nyelvismeret birtokába jutott.  És addig? - rengeteg, anyanyelvi kiejtésű, megértett szöveggel kell találkoznia, ezeket kimondania, rekonstruálnia, módosítania. Így tud beletanulni az idegen nyelvbe. Hasonlóan ahhoz, ahogy azt az anyanyelve megismerésekor tette. A nyelvtani rátekintés és a szókincs növelés ezutánra marad.

Meghökkentő gondolatok ezeka nyelvismeret megszerzésének új, élvezetes lehetőségéről, melyek – ha nyitottak vagyunk rá – mindenestől megváltoztathatják a beszélt nyelvvel és az idegennyelv-ismerettel kapcsolatos gondolkozásunkat, és egyszer talán a nyelvoktatást is.

Hogy mik a kvantum nyelvtanulás lényegi elemei?
Megtudja, ha elolvassa ezt a fontos művet! A nyelvtanulásban szinte mindenki érintett. Az eredményessége nemcsak egyéni vagy közösségi, de globális szinten is fontos. Ideje a járhatatlan utakról a valóban járhatóra térni – a nyelvoktatásban feltétlenűl! Magunkért, gyermekeinkért, egy élhetőbb, érthetőbb világért.

Vekerdi Tamás véleménye a könyvről:

Legszívesebben azt írnám:
nem kell a „”nyelvtan”. Nem a „nyelvtan” kell!
Hallgass és beszélj! Igen, először csak hallgass,
de aztán vesd rá magad a beszédáradat hömpölygő hullármaira – hiszen érted a mondatot, mert magyarul épp most hallottad! –, érezni fogod: sodornak!
Akarj mondani valamit, akard magad – kézzel-lábbal is – megértetni... Nem baj, ha hibázol! Nem baj, ha tévedsz! Valahogy átmegy – ha szereted, amit mondasz, ha szereted, akihez beszélsz, ha az érzelem (és az öröm!) hullámai is sodorják. Beszélj!
A nyelv kisebb-nagyobb egységei maguk „visznek”, tanítanak.
A kvantumok
. Hangzás, ritmus, dallam - érzékelés, testi átélés...

És néhány mondat a szerzőről:

Budapesten, 1940-ben született. Gépészmérnök, kutató, fejlesztő, feltaláló, a műszaki tudományok kandidátusa. 1986 óta a nyelvoktatás fejlesztésével és a kapcsolódó tudományokkal foglalkozik. Tulajdonos vezetője a Relaxa Kft-nek. Megalkotója a „Nyelvtanulás a megértés Villámfényében” módszernek. A hozzá vezető pszichológiai, filozófiai felismeréseit „Szimu, avagy gyermeki kíváncsisággal a Világról” című könyvében jelentette meg (2003), és innen jutott el a szerző a kvantum nyelvtanulás felfedezéséig.


Egy bejegyzés a Facebookon:

Tisztelt Makara úr!
A kvantum nyelvtanulás felfedezése című könyve ėlményt jelentett, megérintett. A tartalmat érintően nem teljesen azt kaptam, amire a cím alapján előzetesen következtetni lehetett (speciális elméleti és gyakorlati útmutató a nyelv elsajátításához), mégsincs bennem hiányérzet. Sőt!
Gyermekkorom egyik emlékezetes pillanatát, pillanatait hozta vissza, amikor Hemingway az Öreg halász és a tenger című könyvet olvastam. Egy embernek a küzdelmét, sikerét, félelmét, kétkedését, azaz mindent ami emberi.
Néha az az érzésem, hogy az életet le kellene egyszerűsíteni és a sikerek szofisztikált keresése helyett csak azt a kérdést kellene feltenni, hogy hasznosat alkottam-e. Ha a válasz igen, nincs több kérdés. Az Ön estében a válasz, igen, hasznosat, maradandót alkotott......
Bártfai István



OLVASSON BELE pl. a PROLÓGBA, vagy a NYITÁNYBA, egy budapesti és egy pécsi iskolai alkalmazásról szóló tanári beszámolóba, esetleg egy iskolaigazgatói véleménybe! Esetleg a könyv TARTALOMJEGYZÉKÉBE.
vagy


Egy 9 perces interjú a könyv megjelenésekor: 

    RÓNAI EGON beszélgetett Makara Györggyel a könyvről az ATV Start Plusz műsorában.




MÁS,
a szerző korábbi, első könyve 2003-ból:

Makara György:

    Szimu, avagy Gyermeki kíváncsisággal a Világról

Relaxa Kft. (2003)  A készlet erejéig, - kizárólag nálunk rendelhető, kapható. Ára: 3.980 Ft

Ezt írta Popper Péter a könyvről az ajánlója utolsó bekezdésébe:

"Minden új gondolat gyökerei a szerző személyes élményvilágába nyúlnak vissza. Mérei Ferenc a nemzetközi hírű pszichológus mondotta: Az életünkből kell pszichológiát csinálni, nem a tankönyvekből. A Szimuban ez történik. Olvassák el! Meg fogják szeretni."

A könyv mottója:
A tudomány mindig egy hamis bankót tép széjjel, amelyet mi igazinak tartottunk.
Nekünk ez rosszul esik. De csakhamar megvigasztalódunk,
mert nyújt helyette egy másik hamis bankót.
Gárdonyi Géza: Földre néző szem – Intelmek fiaimhoz


Olvasson bele a könyvbe!
A tartalomjegyzékben találja 35 kiválasztott fejezet linkjét itt!



AntológiaA "Villám" fényében
Antológia '95-'97

Már csak antikváriumokban kapható,
de egyes fejezetei a tartalomjegyzék linkjeire klikkelve itt  olvashatók!

Kiadó: Hét Matador Kft., Bp., 1997,
Szerkesztette.: Makara György,
Illusztrálta: Sárközy Endre

Tartalom:

Bölcs István: Elöljáró és emlékezés
Dálnoki-Fésűs András-Makara György: Miért is kell szerkesztő-szerzői előszó?

A többnyelvűvé válás királyi és kínkeserves útjai

Pountneyné Győry Katalin: "Nagynéném helyett a bátyám ment a szekrény mögé", avagy a különféle nyelvtanulási módszerekről szerzett tapasztalataim
Sárközy Endre: Levél misszionárius barátomhoz
Vajda Katalin: Némaságom története
Rot Sándor: A természetes többnyelvűség

Mi a különbség az egyes nyelvtanító módszerek között?

Fordító- nyelvtanozó irányzat , Az audio-lingvális módszer, A kommunikatív-funkcionális módszer, Az olvasó/olvastató módszer, A direkt módszer, Idegenben való nyelvtanulás, Nyelvtanulás a megértés villámfényében

Vélemények - egyéni tapasztalatok a Villámmal
Első vélemények a "Villám"-ról

Popper Péter: Bábel végórái
Gózon Ákos: Új nyelvleckék a Magyar Rádió Petőfi adóján
Gózon Ákos. A "Villám-nyelvlecke" karrierje a Petőfin
Szegvári Katalin: Így is lehet

Elek László: Egy toronyépítő siráma
Péli Nagy Kata: Ha én egyszer kinyitom a számat!

Felfedezés? - Heuréka!

Makara György: Egy bizarr ötletből - szenzációs eredmény
Horváthné Bánky Dóra - Mika Istvánné: Jegyzőkönyv egy nyelvvizsgáról.

Németül - 14 nap alatt

Hajdú Zsuzsanna: Önéletrajz, Napló arról a nevezetes 14 napról
Horváthné Bánky Dóra: A vizsga - végleg meggyőzött
Hajdú Zsuzsanna: Utójáték - Zsuzsa Bécsben. Három és fél nap "mélyvízben"! és Visszatekintés két év bécsi élet és orgonatanulás után

Nemes Gergely: Nem minden papsajt
Kósáné dr. Oláh Julianna: Vesszőparipáról - lóra

Műhelytitok

Makara György: Magyar világújdonság a nyelvtanulásban
Dálnoki-Fésűs András: Üzenet tanártársaimhoz
Makara György: A siker fortélyai
Dálnoki-Fésűs András: Az anyanyelv a bőrünk, az idegen nyelv a ruhánk
Makara György: A titok nyitja: a nézőpontváltás
Makara György: Ki izzadjon...? Nyelvtanulást - önkínzás nélkül!
Dálnoki-Fésűs András: A jelentésfeltárás vargabetűi. Látja? - Nem látja? - Na látja!
Makara György: A nyelvtanulás (r)evolúciója
Dálnoki-Fésűs András: Merre tovább, nyelvtanítás?
Makara György: A csúcs meghódításra vár

Gimnáziumokban, általános iskolákban és óvodákban szerzett gyakorlati tapasztalatok

Makara György: Rekordok és hétköznapok, Mérleg 11 hónap múltán
Makara György: Kokas Klára zeneterápiája inspirálta: Kísérlet óvodákban is

Scheer Alojzia: VillámNémet az óvodában...

Szilády Áron Református Gimnázium, Kiskunhalas

Bognár Ágnes: Ajánlom kollégáimnak
Bánóczki Gabriella: Német próbaérettségi - 14 évesen
Diákvélemények
Bognár Ágnes: Tízből nyelvvizsgát nyolc tett

Deák Ferenc Kéttannyelvű Gimnázium, Szeged

Regényi Jakabné: Felszabadulnak csevegnek
Diákvélemények

Regényi Jakabné: Rajta, nyelvvizsgára! Gimnazisták - két és fél év után: Nyelvvizsgákon innen, nyelvvizsgákon túl

Szabó Ervin Gimnázium, Budapest

Nyelvtanítás - tanár nélkül
Diákvélemények

Általános Iskola, Visonta

Boldog Károlyné: Szerelem első hallásra
Mit mond a diák...? Szabó Béla-Szűcs Emese: A "gombóc" helyett. Hallgatni - arany

Nyelvtanulásról és nyelvhasználatról az etológus, pszichológus, nyelvfilozófus, a nyelvész szemével

Csányi Vilmos: Guríts el egy hógolyót... és figyeld a lavinát!
Békés Vera: Sogunlapántól a VillámFranciáig - a nyelvfilozófus töprengése
Gósy Mária: A beszélés gátjai
Pléh Csaba: A kritikus szakaszok és a nyelvtanulás. Mikor jó elkezdeni?
Csányi Vilmos: Állati kommunikáció - emberi nyelv
Gósy Mária: Beszéd - értés nélkül? Értés - beszéd nélkül? Az idegen nyelvi beszélés és "hallgatás" paradoxona
Pléh Csaba: A nyelvelsajátítás, mint elméleti kérdés

Függelék: A stresszről és a relaxációról...

Bányai Éva: Ősi módszer - modern formában
Bagdy Emőke: A légzéskontrollos biofeedback a leghatékonyabb
Makara Gábor: Stressz - hormonok - egészség - a neuroendokrinológus kutató szemével
Buda Béla: Relaxáció - gyógyítás - megelőzés
Illyés Miklós: Vérnyomácsökkentés. Csak gyógyszer segít?
Frenkl Róbert: Rajtlázcsillapító. Sportteljesítmény - káros feszültségek nélkül
Lux Elvira: A RelaxMaster és a szexológus
C. Molnár Emma: A gyermekvárás időszaka - az a kilenc hónap
Kígyós Éva: A frigy és gyümölcsei
Makara György:
Hová lett a Relaxából a relaxáció?


© 2017 Minden jog fenntartva! Relaxa Kft., Budapest