Marketingötletből
hipotézis Miként lehetne megértetni, elhitetni az emberekkel a problémahelyzet
és a felkínált lehetőség valós voltát? – törtem fejem, míg eszembe jutott egy
látványos bizonyítási lehetőség. A perspekto-szituatív nyelvi modellem oly egyszerű,
annyira nyilvánvaló, hogy azzal még kutyáknak is megtanítható lenne egy nyelvtani
struktúrákkal is rendelkező, tárgyszimbólumokat használó nyelvféleség – gondoltam
egyszer. Bizarr ötlet, de komoly. A mosoly kiült arcomra, mikor elképzeltem magamnak
a folyamatot. Ha a kutyák meg tudnák így tanulni nyelvtanával együtt a számukra
új, idegen nyelvet, hogyne működne ez az embereknél?! Csak-csak oda figyelne erre
a világ, ugye?! – képzeltem akkoriban. Ma azt hiszem, hogy ha megcsinálnánk,
ezt is csak szenzációnak tekintenék. Marketing szempontból is hibás az elgondolás,
hiszen az árúról egy szenzációra terelné a figyelmet, mely önmagában indulatos
vitákat gerjesztene. Észre sem vettem egy darabig, hogy ötletemben többről és
másról van szó, mint marketingről. Pedig ha a kutyák nyelvre tanításának elképzelése
helytálló, az félelmetes lehetőség, mivel nem csak kutyákra vonatkozhat. Akár
a bioszféra alapvető megváltoztatásának a lehetőségét magában hordozhatná. Észre
kell venni a velejáró felelősséget is.
Vissza a tartalomjegyzékhez Tovább egy másik fejezetre
|