Sikeres nyelvtanulás - akár tanár nélkül is - az erre készített tananyagunkkal,
különleges módszerünkkel
5 perces rádióinterjú a Váci Püspökség -
EKIF - által fenntartott Karolina Katolikus Általános Iskola
angoltanárnőjével a QLL módszer iskolai használatáról.
"... A negyedikes osztályosokkal kezdtem el én is ezt a módszert
venni. Nagyon jó tapasztalataim vannak vele. Szerintem ennek a
korosztálynak kiválóan alkalmas ez a módszer. Jól tudunk haladni,
érdekes gyerekeknek, nem terheli le őket. Vidám, vicces a történet,
amiket együtt veszünk, és nagyon szeretik a gyerekek. Mindig várják a
következő részt. Így egy élmény az angol óra, élmény így tanítani.
Nem
kell szódolgozatot íratni, nincsen ez a stressz, megszűnt a versengés az órákon. Tudunk együtt dolgozni. Mindenki élvezi
az órákat, és együtt dolgozik.
- Riporter: Úgy kell ezt elképzelni, hogy el lehet felejteni egy
tankönyvet, egy munkafüzetet az órán?
- Teljesen. Nincs szükségse tankönyvre, se munkafüzetre. Egy darab
füzetre van szükség, amit én nagyon fontosnak tartok. És amit a gyerekek
tényleg saját maguk díszítenek ki, saját maguk töltenek ki, vezetnek. Ez
az egyetlen eszközük a tolltartón kívül, amit az órára hozniuk kell. ...
- Beszédközpontú módszerről van szó, az azt jelenti, az én számomra,
én is látom a gyermekeimen, az iskolában, hogy talán bátrabbak
lehetnek ettől. Talán könnyebben meg mernek szólalni. Mert jelen
pillanatban ott tartunk az oktatásban, hogy gyakran egy 13-14 éves
gyerek több évnyi nyelvtanulás után sem mer igazán beszélni az adott
nyelven.
- Igen, ezzel a módszerrel azonnal megszólalnak a diákok, és mivel
egyszerre szólalnak meg, és autentikus szöveget kell ismételniük,
nincs is semmilyen stressz bennük. Tehát megszólalnak, együtt mondják,
saját maguk. Felhívom a figyelmüket, hogy fejlesszék a kiejtésüket.
Tehát az első lépés, a megértés és a kiejtés fejlesztése együtt
zajlik, ami teljesen stresszmentessé teszi ezt a folyamatot. Tehát
tulajdonképpen majdnem az egész órán - 45 percből 35-öt biztosan - a
kezdeti szakaszban angolul beszélnek a gyerekek, autentikus szöveget
ismételve.
- Sok módszernél probléma az, hogy nehezen illeszthető a reguláris
iskolai rendszerbe az értékelésnél. Ezt a módszert könnyű
beilleszteni, tehát könnyű értékelni a gyerekeket, egy-egy hónap után?
- Igen, az értékelés, az teljesen másmilyen. Nem nehezebb, mint
máshol, mert az órai munkát, az aktivitást így is lehet értékelni. És
hát, ami egy öröm ezzel a módszerrel, hogy sokkal pozitívabban lehet
értékelni, mert mindenki szívesen részt vesz az órán.
- Mi a helyzet a szülőkkel, elfogadják-e ezt a módszert? Ez mindig egy
nehéz kérdés, mert ha másképp akar az ember oktatni, mint ahogy azt
általában megszokták az iskolától, akkor az, még ha jó eredményeket is
produkál, szülhet esetleg ellenérzést, „Biztosan jó-e ez a
gyerekemnek”?
- Tartottam is szülői értekezletet, és voltak kérdések is. De amikor a
szülői értekezletet megtartottam, akkor utána már úgy láttam, hogy
mindenkinek nagyon tetszett a módszer. Tulajdonképpen mindenki
rettentően szeretné, hogy ha ezzel a módszerrel tanulhatna a gyereke.
Valószínűleg elég lelkes vagyok ahhoz, hogy ezt így sikerült
képviselni.
- Még egy fontos dolog, hogy számon szokták kérni sok nyelvoktató
módszeren, hogy "na, de hol van a nyelvtan?". Tud-e majd annyit az én
gyerekem, amikor majd a középfokú nyelvvizsgára kell készülnie,
mondjuk nagy gimnazista korában? Tud majd annyit, vajon?
- Én meg vagyok róla győződve, hogy tudni fog. Eleinte ugye nem
tudatosítjuk a nyelvtant, főleg az általános iskola időszak végéig,
amikor még a magyar nyelvtan is nehezen megy a gyerekeknek. A
tudatosítás egy egész más szinten zajlik. Mondat szinten,
szituációkból emeljük ki a különböző szerkezeteket, és gyakoroltatjuk
a gyerekekkel. Nem részletezzük, hogy most ez pontosan melyik
szerkezet, a Present Perfect, vagy a Past Continuous, hanem egyszerűen
csak rávilágítunk, hogy ebben a szituációban ezt használják.
- Tehát előbb rögzül, mint hogy tudná, mi az a nyelvtani forma.
- Így van, sokkal előbb rögzül, hogy hogyan használják. Sokkal
könnyebben megértik, szituációban tudják gyakorolni is, mielőtt tudnák
a hátterét, és tudnák az elméletét a nyelvtannak.
- Ez kicsit hasonlít akkor az anyanyelv tanuláshoz.
- Igen, azt próbálja imitálni, így van, ez a módszer. És minél több
órában tanulják, nyilván annál hatékonyabb."
Az első "14 nap alatt - németül"-rekord (1995)
Hajdú Zsuzsanna orgonista,
akinek 14 napos, önálló
némettanulási rekordja valódi sajtó-szenzáció lett.
Teljesen kezdő létére két hét alatt eljutott olyan túlélési szintre,
hogy Bécsben a Zeneakadémia orgona-tanszakára a
felvételi vizsgát német nyelven sikeresen letette!
Naplójába ezt írta a
14. napon: "...Egyébként ezt a módszert nagyon tudom ajánlani mindenkinek, akár
ebben a tempóban is. Fogyókúrázóknak különösen – mert két hét alatt
lefogytam bizony – ugyanis alig volt idő az evésre. Alvásra még
kevésbé, de úgy érzem, volt eredménye és értelme. A németezés kedvéért
azért a bécsi felvételimre az orgona-gyakorlást mégsem hagyhattam el.
De kibírtam. Igazán szerencsés vagyok, hogy ezt a lehetőséget
kaptam. "
Autózás
közben önállóan tanult, és két Rigó utcai középfokú nyelvvizsgát
tett
Néhány
évvel ezelőtt megvásároltam Önöknél a VillámAngol és a VillámNémet
tananyag sorozatokat. Általában házimunka vagy utazás közben hallgattam
őket. Múlt év szeptemberétől a feleségem beiratkozott egy angol
nyelvtanfolyamra, hogy szóbeli nyelvvizsgát tegyen.
Elhatároztam, hogy én is jelentkezem középfokú nyelvvizsgára, és
kipróbálom élesben a VillámMódszert, minden külső segítség nélkül. Kerek
két hónapon át naponta 3-4 órát hallgattam a Dialóg, az Idioms és a Praxis
tananyagok kazettáit, majd a „Rigó utcai” középfokú angol szóbeli vizsgát
2002. március 9-én sikeresen letettem Debrecenben.
2002. 07. 15-én
Szívélyes üdvözlettel: Simkó Zsolt közgazdász
A „Villám módszer” segítségével német nyelvből is
sikeres középfokú nyelvvizsgát tettem. Hallgattam a kazettákat autóban,
buszon, vonaton. A nyelvvizsga előtt 3 napig napi 4-5 órában a
beszéltető-ügyesítő kazettákat újra végigvettem, és ez elég volt ahhoz,
hogy sikerüljön a vizsgám.
2004. 02. 28-án
Üdvözlettel: Simkó Zsolt sk.
A
szuperintenzív és intenzív nyelvtanfolyamainkról
45
tanulóval 4 héten át, napi 8 órásVillámAngol-tanfolyam
2002-ben, Herencsényben
15 perces részlet a Duna Tévé dokumentumfilmjéből:
A Cserhátban lévő Herencsény
községben 2002 júliusában került sor erre az első, egyedülálló
nyelvoktatási kísérletre. Az izgalmas
kérdés az volt, hogy lehet-e
nyelvtanfolyamot tartani, s ráadásul közmelegelégedéssel, és sikerrel a digitális VillámAngol Tangó tananyagunkkal egy ilyen
nagy óraszámú, ilyen hosszan tartó, ilyen rendkívül
nagy létszámú, ráadásul különböző nyelvi szinten lévő, vegyes
korösszetételű csoporttal. Lehetett!
A csoportban a 8 éves és az 56 éves nyelvtanuló együtt
gyakorolt: kisdiák és felnőtt, kezdő és a középfokú nyelvvizsgás. A napi 8
órás, 4 hetes tréninget a résztvevők élvezték, és végig kitartottak.
Általános elégedettség mellett 14 sikeres
nyelvvizsgával zárult e különleges, közös tanulás.
"Egyszerűen
elképesztő
volt! Első pillanattól kezdve a teljesen ismeretlen nyelven mondatok
tömege hagyta el számat, három hét múltán pedig ösztönösen szólni,
folyékonyan beszélni tudtam. Egy hónap alatt értem el azt, amit más
nyelvnél évek alatt. Ráadásul szinte játszva, magolás
nélkül. Számomra is alig hihető, de tényleg igaz." - írta
a tanfolyam sztárja:
Juhász Beáta (21),
aki angolból valódi kezdő volt, és 4 hét
után sikeres szóbeli és írásbeli nyelvvizsgát tett.
Az Intermediate (a Basic és az Elementary szint után) a harmadik
szint a nemzetközi Pitman nyelvvizsga-szintek sorában. (Bea
által elért, 60%-on felüli Pass teljesítmény Magyarországon
C
típusú alapfokú nyelvvizsgaként akkreditált.)
Diszlexia miatt felmentésvagy nyelvtudás és sikeres nyelvvizsga?
Tanáraim
az
általános iskolától kezdve azt mondták,
sohasem leszek képes megtanulni egy idegen nyelvet.
Diszlexiám és diszgráfiám
ennél a módszernél viszont egyáltalán nem okozott problémát.
Gyorsan, kb. 1 év alatt megtanultam angolul és
középfokú nyelvvizsgát tettem
a Budapesti Műszaki Egyetemen. Mi több, megszerettem a
nyelvtanulást.
Balázsi Csaba (21) egyetemi hallgató
Ui..: A
Corvinus Egyetemen az évkezdő írásbeli angol szintfelmérőn 60 pontból
56-ot szereztem, és ezzel csoportelső lettem.
Azért nem kaptam 60 pontot, mert az a és o betűimet
néhány helyen összetévesztették.
Túl a 60-on - 14 nap alatt használható
nyelvtudás + sikeres nyelvvizsga?
A Magyar Televízió "Évgyűrűk"
műsorában 2001-ben meghirdetett tafolyamon a 60-75 éves kezdők
csoportjának sikerült: a 14 fő közül szinte
mindenki átlépte az angol beszédértés és a megszólalás küszöbét, és ketten sikeres nyelvvizsgát is tettek!
Az első 14 napos tréning után a csoportból már ketten, Cseh
Béla (70) és Selmeczi-Kovács Irén (63) sikeres Pitman Basic nyelvvizsgát tettek.
A második 14 napos tréning után Horváth Lászlóné (63) és
Czinkota Mihályné ( 67) a sikeres
Basic nyelvvizsgát, Selmeczi-Kovács Irén pedig Basic nyelvvizsgája mellé
sikeres Elementary nyelvvizsgát tett.
Meggyőződésem,
hogy az oktatási reform ilyen, gyökerében más, korszerű módszerek
bevezetésével lenne sikeres. Igy lehetne a diákok terhelését
csökkenteni és a hatékonyságot növelni.
Cseh Béla (70)
bányamérnök
Úgy elrepült ez a két hét, mint egy pillanat. Kezdetben azt gondoltam,
hogy mindegy, valahogy túlélem, és most szinte sajnálom, hogy vége.
Czinkota Mihályné (67)
könyvelő
Nyelvérzék – van, vagy nincs?
Általános iskolában oroszt tanultunk. Szorgalmas voltam,
amit kiadtak, megtanultam. Akkor azt mondták: jó a nyelvérzékem.
Középiskolában már angolt tanultunk. Pocsék a nyelvérzékem, azaz nekem nincs is olyan,
mondták ekkor. A főiskola utáni sikertelen nyelvvizsgám után ezt már én is
beláttam. A fordulatot az első, kölcsön kapott
Villám-tananyagok hozták. Zsongott a fejemben a sok egyszerű, de jól
érthető kész mondattal a sok párbeszéd. Amikor aztán beszélni kezdtem,
egyáltalán nem kellett szórenden, nyelvtanon gondolkodnom.
Másod-diplomámhoz nyelvvizsga kellett.
Egy TELC középfokú nyelvtanfolyamon a
társak közt "király" voltam. A Villám-tananyagok emlékeivel
gördülékenyen, szinte hibátlanul beszéltem. A nyelvtani tesztek sem
okoztak gondot. A középfokú „C” típusú nyelvvizsgám nagyon jól
sikerült.Mégiscsak van nyelvérzékem?!
Most németül tanulok. Fél évig jártam egy nyelviskolába,
ahol a Villám-tananyagokkal dolgoztunk. Otthon és autóban hallgattam a
VillámNémet Rutin-CD-it, és már merek, és meg is tudok szólalni
németül.Pedig egy szót sem magoltam, sosem szótáraztam. Igy
szeretek nyelvet tanulni.
2009. január
Simon Péter
Földközi-tengeri hajóút - 1998 nyara:
Teljesen
kezdőkkel, öntevékeny tanulással 14 nap alatt - angolul, németül -, és
már használható szinten!
Csak kezdő
nyelvtanulók jelentkezhettek erre az önálló nyelvtanulási
rekordkísérletre.
A résztvevők közjegyző előtt nyilatkoztak
arról, hogy angolból illetve németből valódi kezdők.
A VillámAngol és VillámNémet tananyagokat csak az indulás előtt vehették
át. A résztvevők többsége már a második
héten idegen ajkúakkal társalgott a hajón,
... és a jobboldali fényképeken szereplők az út végén többen sikeres
nyelvvizsgát
tettek.
Önállóan, nulláról(!) indulva 10 hét alattGoethe Intézeti
középfokú nyelvvizsga
Nagy Domonkos vagyok. A kecskeméti Kodály Iskola cselló
tanszakán 2006. júniusában érettségiztem. Rá 2 napra Münchenben
felvételiztem a Zeneakadémián. Angolul már beszéltem, de a német tudásom
csak 4 szó volt akkor. 3 hét múlva értesítettek, hogy felvettek. Az őszi
kezdés feltétele: egy Zertifikat Deutsch nyelvvizsga
bizonyítvány a Goethe Intézettől! "Ez lehetetlen",
mondták mosolyogva a nyelviskolákban, ahova bekopogtattam. Nem így a
Relaxa Kft.-ben! dr. Makara György összeállított egy tanmenetet számomra a
digitális VillámNémet tananyagukhoz.
A napi 8-12 óra munkát vállalva 10 hét
alatt sikeresen letettem a megkívánt vizsgát.
Így már a 4. évet kezdem az akadémián. Hálásan gondolok a kemény 10 hétre
és a digitális VillámNémetre. Köszönet érte.
Németország, 2009. szeptember
Nagy Domonkos
"... egy anyanyelvi magántanár által
nyújtott támogatást kaptam."
Kedves Makara úr!
Néhány napja, június 23-án vásároltam meg a
Villám Angol Tangó Maxi változatát. A hétvégém egy része (mintegy 10 órás
időtartam) azzal telt, hogy az Önök programját használva angoloztam. Az
első benyomásaimat az alábbiakban osztom meg:
A Villám Angol Tangó Maxi változata valóban anyanyelvi
magántanárnak tekinthető, a DVD-ROM telepítő lemezének
borítóján található "magántanár" kifejezés használata nem túlzás.
Mint innovatív megközelítést, ki kell emelnem a
"zsonglőriskola" modul részt, és annak az egyes alábontásait.
Ezek használatával az angoltanulás még "életszerűbb". Az angol mondatok
itt más-más igeidőben vannak, begyakorolható a helyes szórend,
választékosan használhatóak a módbeli segédigék, illetve egyéb más
„nyelvtani finomságokkal” is lehet találkozni. Külön élvezem
azt, hogy nem nyelvtani szabályokat kellett memorizálni,
hanem a mondatok nyelvtani szerkezetének felismerésével lehet mélyíteni
az angol nyelvtani részt. Mindezek alapján könnyebben áll össze a kép,
hogy nyelvtani szempontból mi és miért változik különböző szituációban.
Szintén nagyon jónak tartom, hogy lehetőség van a mondatok
begépelésére és a helytelen részt a program eltérő színnel jelzi.
Én a diktálás menüt használom, tesztelve magam, hogy kihallom-e a teljes
mondatokat. Mindezek alapján az írás rész nemcsak a szavak helyes
leírását rögzíti, hanem a diktálással a hallás utáni
értést is fejleszthető.
Bele-bele néztem a tanmenetekbe, illetve a szabad
barangolási lehetőségbe. Vélhetően én az utóbbit fogom jellemzően
használni.
Amit még fontosnak tartok (leginkább más felhasználók miatt), hogy
célszerű lenne a tanmenetben lévő lehetőségeket bővebben
bemutatni. Gondolok itt arra, hogy egy-egy rész után mi
következik, egy-egy résznek várhatóan mennyi az időigénye, stb. Ezáltal
a programot használó tudni fogja, hogy például az íráskészség
fejlesztésére mikor, milyen részeket követően kerül sor, illetve az
egyes feladatok megoldására várhatóan mennyi időt kell fordítani.
Összegezve a leírtakat,
egy rendkívül jó és igen átgondolt programmal találkoztam, és ahogy, az
első felsorolásban is írtam egy anyanyelvi magántanár által
nyújtott támogatást kaptam. Megjegyzendő az, hogy ez a
„magántanári” lehetőség bármikor elérhető. A Villám
Angol Tangó Maxi program ajánlható kezdőknek, újrakezdőknek,
haladóknak, illetve azoknak is, akik nyelvvizsgával ugyan már
rendelkeznek, de tudásukat mélyíteni akarják, illetve céljuk az idegen
nyelven történő választékos kommunikáció.
Bártfai István, HR vezető (e-mail, 2011. június 27.)
"...annyira élvezték az ikreim és
annyira élveztem én"
Jó másfél éve
használjuk a családban a Tangót. Az első hetek, hónapok lázas
„tangózásban” teltek – annyira élvezték az ikreim és annyira élveztem én a
velük és a programmal való foglalatosságot. Azt, hogy miért élvezték nyelvtanulást a fiúk, nem nehéz
kitalálni.
A szövegeket és feladatokat egyfajta színjátékként
élték meg, utánoztak és szerepjátszottak, kipróbáltak szavakat,
hangsúlyokat és gesztusokat – és közben mélyen beléjük bújt egy másik
nyelv. Jó volt nézni őket, feljegyezni a vicces félrehallásaikat és
büszkélkedni azzal a Tangóval megszerzett „gátlástalansággal”, amellyel
azóta is viszonyulnak az angolhoz. Nekem, ha angolul kell beszélnem, még
mindig a torkomban dobog a szívem – és ez nem tesz jót a kiejtésnek sem. Nekik
az
angol beszéd jó móka, melybe önfeledten beszállnak bármikor és
bármilyen helyzetben.
Azóta
iskolások
lettek, két-tannyelvűbe járnak. Féltünk, hogy egy másfajta
oktatási metódus majd felülírja mindazt, amit a Tangótól kaptunk. Nem így
történt, bár a szorosabb iskolai időbeosztás miatt már csak a hétvégenként
vagy szünetekben ülünk le a géphez. Nem vagyok szakember, nem tudom tehát
megmagyarázni, miért őrizhették meg a Tangóval szerzett verbális
vagányságukat. Talán mert a Tangó a bennünk élő gyereket, az utánzó,
„majmoló”, játszó embert szólítja meg, tehát a játék erejére épít. Ezért
lehet olyan hatásos.
2011. december 6-án
Barátsággal: Pikó András
A VillámNyelvtanulás veszélye:
Kedves Makara György!
Veled kelek, veled alszom, napközben többször akartak már elütni, mert a
nyelvleckédet hallgatom, ami tényleg zseniális.
Zürich, 2009. okt. 13-án
Üdvözöl: Polgár László
... és egy évre rá a fájdalmas válasz:
Kedves László! Megrendülve búcsúzom Tőled! Hiányzol, s
hiányozni fogsz!
2010. október Makara György
Vélemények a 2 hetes
VillámAngol tanfolyamról - ( 4 perc)
Rémálomból vágyálom?
Egy nyolcadikos diáklány levele a napi 8
órás nyári angol-tanulásáról:
Ollár Liza vagyok, nyolcadikos és
Zalaegerszegen élek édesanyámmal és testvéreimmel.
Szeretém elmondani Önöknek, hogy milyen váratlan öröm ért vakációm végén
azzal, hogy ott a Relaxa iskolában angolul tanulhattam a tangó
módszerrel.
Anyukám régóta magyarázott nekem sokat a villám tanulásról, amit a
CD-kről ki is próbálhattam. Bevallom, nem nagyon akartam ezzel
foglalkozni. Anyukám hiába győzködött, nem jutottunk sokra. Az
meg egyenesen rémálom volt, amikor bejelentette, hogy két
hétig, ráadásul a nyári szünetem végén Nekem azzal szeretne segíteni,
hogy a budapesti iskolájukban tanuljak. Hetekig sokat civódtunk
egymással ezen. Végül valami olyasmi, kedvező dolgot kaptam,
hogy feltételként ezt az iskolai ajánlatot el kellett fogadnom. Mindezt
azért írtam most le, mert hihetetlenül nagy és kellemes
csalódás ért. Elöször is a körülmények kellemesek voltak. Nagyon
tetszett a kényelmes fotel. Bárcsak az iskolában is így tanulhatnánk. A
tanári eligazítások pedig hamar felébresztették az érdeklődésemet. Jó
élmény volt megérteni a hallottakat. Anyukám az első napon
délelőtt még ott volt velem. Megleptem őt azzal, hogy szívesen
maradok. A külső körülmények is nagy élményt jelentettek. A
szemközti parkon keresztülmenve közel van a Duna. Különös látvány volt
ez nekem. mert soha nem volt még ilyenben részem. Ebédidőben pedig a
közelben sok-sok étkezde közül lehetett választani. Kész nyaralás volt.
Hát nem olyan, ami miatt bánkódnom kellett. A napi tanulást meg
egyre jobban élveztem. Egyik tanárt ezért, a másikat meg
azért lehetett kedvelni. Telefonon naponta szívesen beszámoltam az
élményeimről. A vége felé igazán megleptem anyukámat, amikor azt kértem,
hogy anya, nem lehetne még legalább két héttel
meghosszabbítani ezt a fajta tanulást.
Otthon mindjárt az első angol órán dolgozatot kellett írni. A tanár is
új volt és a csoporttársak is. Nem is tudom, mi lett volna velem az
előzmények nélkül. Jó érzés volt kicsit kondícióban lenni. Úgy érzem,
olyan örömöt okozott a villám angol iskolában való tanulás, hogy már máshogy
állok
hozzá más tárgyak tanulásához is. Csalódás nekem, hogy
az oktatási rendszer és a tanárok még nem fedezték fel, hogyan lehetne
minden tárgyat örömteljesebben tanítani. Én jövő nyáron is
szívesen visszamennék a relaxa iskolába, és amit még nagyon
szeretnék, az az, hogy a Tangó programot továbbra is használhassam.
Úgy érzem, nagyon sokat segítene nekem. Mondogatom is anyukámnak, de
tudom, hogy már az eddigi költségek is nagy áldozatot volt a számára.
Minden esetre ezúton szeretném megköszönni a relaxa iskolának és a
tanárainak ezt a számomra életre szóló élményt. Ollár Liza
Egy köszönő-levél
Középfokú nyelvvizsga - 240 óra után
Kedves Keller Gabi!
Ezúton szeretném megköszönni Neked a sok segítséget és a vidám órákat.
Makara úr módszere és a Te kiváló tanári képességeid egyaránt
hozzájárultak ahhoz, hogy én mindössze másfél évi élvezetes tanulás - négy
60 órás VillámAngol tanfolyam és azt követő vizsgafelkészülésem - után középfokú
angol írásbeli és szóbeli nyelvvizsgát szereztem a Rigó utcában.
További jó munkát kívánok!
2011. augusztus Üdvözöl: Lukács Luca
HR
menedzser tapasztalata: "Átszakadt
a beszédgátlás":
A VillámMódszer olyan átütő hatását sikerült
megtapasztalnom magamon, hogy a kisebb csodák között tartom számon.
A harmadik hétvégi beszéltető tréning után a "beszélőkém" gátja egy partin
átszakadt: úgy éreztem, feltétlenül kommunikálnom kell. Oktatásért felelős
HR managerként ezért ajánlottam akkori cégem 65 dolgozója számára ezt a
módszert. Váradi Ibolya HR manager
A
"megdöbbentő" meglepetés:
Jó hangulatú és újszerű órákon vettem részt, de amikor ezt követően
életemben először magam alkalmaztam angol beszédemben olyan
mondatszerkezeteket, amilyeneket
korábban lefordítani is csak kínkeservesen tudtam, saját magam
döbbentem meg a legjobban.
dr. Nobilis András (45)
főorvos, SOTE
Bár nem hitte,
kipróbálta
Kedves Makara úr!
Egészen bizonyos voltam abban,
hogy az Ön módszerével lehetetlen
nyelvet tanulni.
Tévedtem, és ezt köszönöm.
Anettka
Ha érdekesnek találta,
kérjük,
lájkolja és OSSZA MEG ismerőseivel innen az oldalt: